کنکور

رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی

شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷ ب.ظ

دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. در دوره کاردانی وکارشناسی در ۴ زیر گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ وهنر همچنین در دوره ی ارشد در ۳ زیر گروه صنعت ،کشاورزی،مدیریت و خدمات دانشجو می پذیرد.


رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در ۴ زیر گروه زیر دانشجو بدون کنکور پذیرش می کند. 

صنعت

دراین زیرگروه تمامی رشته های فنی مهندسی از جمله مهندسی مکانیک، برق، صنایع، کامپیوتر، مواد، معماری و…وجود دارد و تمامی افرادی که  دارای مدرک دیپلم کارودانش و فنی حرفه ای هستند می توانند در گرایش مورد علاقه خود در رشته ی مهندسی مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوند.

کشاورزی

این گروه آموزشی رشته های مرتبط با امور زراعی، امور کشاورزی، دامی، شیلات، صنایع غذایی وفرآورده های دامی و گوشتی را در خود جای داده است.

از ویژگی های بارز این زیر شاخه تنوع بسیار بالای رشته های آن می باشدکه خوب میشود گفت تنوع آن از برخی دانشگاه های آزاد و دولتی بیشتر می باشد که این ویژگی منحصر به فرد همه ساله توجه دانشجویان زیادی که به تحصیل در زمینه ی کشاورزی علاقه مند هستند را به خود جلب می کند. 

مدیریت و خدمات اجتماعی

این زیر گروه شامل رشته ها و گرایش های مختلف علوم انسانی می باشد. رشته های حقوق، تربیت بدنی، مدیریت، سلامت جنسی کودکان ونوجوانان، سرمایه گذاری مالی، مدیریت لجستیک در حوادث، … از جمله رشته های این زیر شاخه می باشد. معمولا دانشجویانی که به مباحث حفظی علاقه مندند این زیر شاخه را انتخاب می کنند. و جالب است که بدانید بیشترین متقاضیان را این زیر گروه دارد. 

فرهنگ وهنر

کلیه رشته های مرتبط با هنر وزبان خارجه در این زیر گروه قرار دارد. این زیر گروه دارای تنوع رشته ی بسیار بالایی می باشد. از جمله رشته های این زیر شاخه می توان به رشته های مدیریت امور فرهنگی، فیلم سازی، مدیریت گردشگری، گرافیک، موزه داری، نوازندگی ساز ایرانی، هنر های تجسمی، نقاشی، سینماو صنایع دستی اشاره کرد.

  • مهران فرزادمهر

دانشگاه علمی کاربردی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی