کنکور

تعداد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی

چهارصد و پنجاه هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر اظهار نمود: ۴۵۰ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع در حال تحصیل می باشند و از این تعداد دانشجو ۶۵ درصد در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی به تحصیل مشغولند.

ایشان به تبدیل نیاز روز بازار به رشته تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی اشاره نمود و اظهار داشت: این دانشگاه ۸۰۰ رشته تصویب شده دارد و طراحی رشته های مصوب نیز بر اساس آنالیز شغلی صورت می گیرد.

اخباری ادامه داد: تا به امروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از دانشگاه علمی کاربردی دانش آموخته شده اند که از این میزان ۷۸ درصد در بازار کار مشغول می باشند.

این دانشگاه در صدد است روند مدرک گرایی را کاهش داده و موضوع پودمانی را در دانشگاه راه اندازی نماید، در روند پودمانی فرد با توجه به تخصصی که فرا خواهد گرفت به جای مدرک، گواهی آن تخصص را دریافت خواهد نمود.

گفتنی است تاکنون ۱۵۰ مرکز دانشگاه علمی کاربردی کشور با توقف دوره و یا با محدودیت فعالیت رو به رو شده‌اند و تا زمانی که شاخصه های خود را به حد استاندارد نرسانند فعالیت نخواهند نمود.

اخباری در بخش دیگری از سخنانش گفت: در استان بوشهر در گروه صنعت ۳۷، گروه خدمات ۵۱، گروه فرهنگ و هنر ۱۰ و در گروه کشاورزی نیز دو درصد مشغول به تحصیل می باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اعلام نمود: ارزیابی استانی واحدهای دانشگاه علمی کاربردی استان ها در حال انجام می باشد و بزودی استان بوشهر نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، استان بوشهر از جمله مراکزی به شمار می رود که از لحاظ دیپلماسی علمی قابلیت ارتقا به سطح بین المللی را دارد.

وی خاطرنشان نمود: در سطح بین المللی با تفاهم نامه هایی که بین دانشگاه علمی کاربردی و کشورهای همسایه مانند آذربایجان و افغانستان منعقد شده است تعامل مناسبی ایجاد شده است

  • مهران فرزادمهر

دانشگاه علمی کاربردی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی