کنکور

انتخاب رشته تجربی 96

دوشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۰۲ ب.ظ
کنکور تجربی در طول سالیان گذشته همواره در کانون توجه داوطلبان کنکور سراسری قرار داشته است اما در یکی دو سال گذشته رقابت در این رشته بسیار تنگاتنگ و نفس گیر شده که این امر انتخاب رشته تجربی را بسیار حساس کرده که بایستی داوطلبان مجهز به حجم انبوهی از اطلاعات باشند تا بتوانند با آگاهی کافی پا در ورطه انتخاب رشته تجربی بگذارند.

 

 

مشاوران حامی پیش تر مقاله جامع و کاملی  را به رشته تحریر در آورده اند که در آن تمامی نکات لازم برایانتخاب رشته کنکور سراسری 96 اعم از ضوابط انتخاب رشته ، سهمیه های موثر در کنکور ، تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور، دوره های روزانه و شبانه و... ذکر شده است.

بنابراین در این مقاله از ذکر جزئیات آن موارد خود داری کرده و بنابر درخواست مخاطبین ارجمند گروه آموزشی حامی اطلاعاتی تخصصی پیرامون انتخاب رشته تجربی 96 را ارائه خواهیم داد که شامل توضیحی اجمالی درباره بازار کار و شهریه و و دانشگاه های مورد پذیرش رشته های پرطرفدار تجربی هستند. چنانچه تمایل داشته باشید مقاله فوق الذکر را مطالعه نمایید می توانید بر روی لینک انتخاب رشته کنکور سراسری 96 کلیک کنید.

اصول اولیه برای انتخاب رشته تجربی 96

در انتخاب رشته تجربی مهم ترین اصل بایستی علاقه فرد باشد باید بتوانید خود را از هیاهوی موجود در دوران انتخاب رشته مصون بدارید و با توجه به علاقه فردی خود رشته تحصیلی خود که مهم ترین پایه در آینده شغلی هر فرد است را انتخاب نمایید.


شاید این سوال در ذهن خواننده پیش بیاید که منظور از هیاهو چیست؟

موارد بسیاری را دیده ایم که داوطلب با توجه به فضای ایجاد شده در بین داوطلبان علاقه شخصی خود را قربانی کرده و رشته ای را انتخاب می کند که بیشتر بر روی زبان هاست به عنوان مثال ممکن است داوطلب رتبه خوبی را در کنکور کسب کند و به رشته هوشبری علاقه وافر داشته باشد اما با توجه به رواج یافتن جنون پزشکی با اتکا به جو موجود وارد این رشته می شود گرچه در انتخاب رشته تجربی عوامل دیگری همچون بازار کار و نوع دانشگاه پذیرنده تاثیر مستقیم دارند که در بند های بعدی مورد بررسی قرار می گیرند.

نقش بازار کار رشته ها در انتخاب رشته تجربی 96

قطعا والاترین هدف از ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته های دانشگاهی ساخت آینده شغلی متناسب با رشته است که به این منظور آشنایی اجمالی با بازار کار رشته ها و درآمد حدودی آنها قبل از انتخاب رشته الزامی است به این منظور رشته های پرطرفدار و موثر در انتخاب رشته تجربی را طی ماتریس زیر مورد نقد و بررسی قرار داده ایم

نقش دانشگاه ها در انتخاب رشته تجربی 96

قطعا اعتبار دانشگاه ها یکی از عوامل موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری است اما این اهمیت باید تا جایی بروز داده شود تا علاقه به رشته پایمال نشود به عنوان مثال پزشکی جیرفت از لحاظ آینده شغلی و درآمد به مراتب بهتر از علوم تغذیه تهران است.

برای رشته های پرطرفدار گروه تجربی علاوه بر دانشگاه های روزانه ، پردیس های خودگردان و دانشگاه آزاد نیز اقدام به جذب دانشجو می کنند که یکی از  مهم ترین اقدامات برای انتخاب رشته تجربی 96 آشنایی با شهریه پردیس خودگردان است. تا پس از آن بتوانید با آگاهی از رتبه های قبولی رشته های پرطرفدار و استفاده از نرم افزار تخمین رتبه حامی انتخاب رشته کنکور سراسری 96 را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

رتبه قبولی پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی سراسری

رتبه قبولی پرستاری ، هوشبری و اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی سراسری

رتبه قبولی پزشکی پردیس خودگردان

رتبه قبولی پرستاری و هوشبری پردیس خودگردان

تراز قبولی پزشکی دانشگاه آزاد

تراز قبولی پرستاری دانشگاه آزاد

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی